17.mai på Hovseter skole

17. mai tog Slottet flagg

Viktige tidspunkter:

Frokost for 10. klasse: Oppmøte i B-bygget klokken 09.00. Frokost fra klokken 09:30, så går vi i tog!

Avreise for å gå i tog: Elever i 8. og 9.klasse oppfordres til å delta i toget. Oppmøte 10:30 ved rundkjøringen utenfor skolen.

Informasjon om dagen:

Feiring av nasjonaldagen med barna i sentrum er unikt for Norge. Barnetoget i Oslo sentrum er en kjær tradisjon som tiltrekker seg mange tilskuere. Vi ønsker å beholde egenarten med barnetog, derfor tillates det ikke at voksne slutter seg til barnetoget underveis.

Skolen stiller med flere av sine aller beste lærere for å sørge for at alt går som det skal. Ved behov vil vi ta kontakt med foresatte. Pass på at vi kan få tak i dere pr telefon.

Elevene oppfordres til å gå med det norske flagget, samiske flagget eller FN-flagget. Fyrverkerigjenstander, støyinstrumenter, spraybokser og plakater er forbudt.

Gode sko er viktig. Gnagsår legger en demper på gleden ved å gå i tog.

Vi skal ha kontroll på antall elever som deltar. Derfor vil vi ha påmelding i klassene denne uken. Påmeldte elever møter på skolen senest 10:30 og blir med hele veien til Nobels fredssenter.

Alle elever som er med i toget må bli med helt til slutten.

17. mai-frokost for 10. trinn

Tradisjonen tro serverer FAU frokost til elevene i 10.-klasse i atriet i B-bygget. Dette er selvfølgelig, ved siden av å spille i korps, den aller beste måten å starte nasjonaldagen på, og vi regner med at alle blir med og feirer dagen sammen, på frokost og i toget.

Frokosten begynner kl. 09:30

Oppmøte/avreise for å gå i tog

Elever i 8. og 9.-klasse skal møte ved rundkjøringen utenfor skolen kl 10:30. Derfra tar vi T-banen til Jernbanetorget. Skolen er pålagt å gå samlet inn på oppstillingsplassen, derfor er det ikke mulig å møte direkte på oppstillingsplassen i byen. Det er .de som skal gå i barnetoget som har adgang til oppstillingsplassen.

Alle elever må selv ha billett på T-banen.

Hovseter er i skrivende stund skole nr. 103 og skal etter planen begynne å gå fra Youngstorget kl.12:16. Erfaring fra tidligere år er at dette tidspunktet er å anse mer som "tidligst" enn "presis".

Henting av barn etter barnetogets avslutning

Vi har oppløsningssted ved Nobels Fredssenter. Vi kommer dit ca. klokka 13:30. Vær ute i god tid, selv om det må påregnes forsinkelser. Noen lærere blir en stund på oppløsningsstedet og ser til at elevene er hentet eller har gått.

Det er svært viktig at dere venter med å hente elever til etter at vi har kommet ut av slusen ved Nobels fredssenter. Gå til skiltet som markerer hentestedet.

Rådhusplassen er sperret med gjerder og vanskelig å krysse

17. maikomiteen anbefaler foresatte som skal hente elever ved Nobels Fredssenter anbefales å stå i Henrik Ibsens gate, derfra kan en gå på siden av barnetoget, inn Ruseløkkveien forbi Nationalteateret stasjon, ned Haakon VIIs gate og inn mot Nobels Fredssenter

Se mer informasjon om nasjonaldagen på Oslo kommunes hjemmeside

Martin A. Selfors